Inschrijven en resultaten raadplegen op het online platform

Alle informatie over het toelatingsexamen arts en tandarts staat op deze website. Naast de website is er ook een online platform. Het online platform wordt voor de onderstaande procedures gebruikt:

  • je kan je inschrijven voor het toelatingsexamen arts en tandarts
  • je kan je inschrijvingsstatus raadplegen
  • je kan je resultaten raadplegen na volledige deelname aan het examen
  • je kan de digitale kopieën van je antwoordbladen inkijken
  • je kan inzage aanvragen voor de communicatieproef

Bij je eerste inschrijving maak je eerst een account aan. Nadien voltooi je je inschrijving. Hetzelfde account gebruik je daarna ook voor het raadplegen van je resultaten, de inzage en eventuele latere deelnames aan het examen. Bij een nieuwe deelname, maak je dus geen nieuw account aan.

Vooraleer je je kan inschrijven, maak je eerst een account aan. Je klikt in de rechterbovenhoek op ‘Maak een account aan’. Vervolgens geef je je e-mailadres op en kies je een wachtwoord van minstens zes tekens. Via dat e-mailadres communiceren wij rechtstreeks naar jou.

Nadat je op de knop ‘Maak een account aan’ hebt geklikt, ontvang je een e-mail. Je klikt op de link in de e-mail, waardoor de aanmaak van je account is bevestigd. Pas nu kan de inschrijving van start gaan.

Nadat je een account hebt aangemaakt, kan je je tijdens de inschrijvingsperiode inschrijven voor het toelatingsexamen arts en tandarts.

Je meldt je eerst aan, klikt op de knop ‘Inschrijven’ en vult daarna alle gevraagde gegevens in. De velden met een asterisk zijn verplicht. Wanneer je alle stappen hebt doorlopen en je de inschrijving hebt bevestigd, verschijnen de betalingsgegevens op het scherm. Je ontvangt dezelfde betalingsgegevens ook per e-mail.

Pas als je correct bent ingeschreven en wij tijdig je inschrijvingsgeld hebben ontvangen, is je inschrijving afgerond. Als we je inschrijvingsgeld niet tijdig hebben ontvangen, kan je niet deelnemen aan het toelatingsexamen arts en tandarts. Enkele werkdagen nadat we je inschrijvingsgeld hebben ontvangen, wordt je inschrijving per e-mail bevestigd.

Je klikt in de rechterbovenhoek op ‘inloggen’ en je meldt je aan met het e-mailadres en wachtwoord dat je bij de aanmaak van je account hebt opgegeven. Wanneer je bent aangemeld, klik je op resultaten in de rechterbovenhoek.

Je krijgt enkel je resultaten te zien als je aan het volledige examen hebt deelgenomen. Je resultaten blijven raadpleegbaar tot oktober van datzelfde jaar. Per e-mail ontvang je het officiële resultaat.

Je klikt in de rechterbovenhoek op ‘inloggen’ en je meldt je aan met het e-mailadres en wachtwoord van je vorige inschrijving. Wanneer je bent aangemeld, kan je je antwoordbladen van je deelname of van beide deelnames bekijken tussen 6 september en 13 september 2017.

Je klikt in de rechterbovenhoek op ‘inloggen’ en je klikt onderaan op ‘Wachtwoord vergeten?’. Nadien vul je je e-mailadres in en klikt op de knop ‘Bevestig’.

Vervolgens ontvang je een e-mail met een link. Je klikt op die link, geeft tweemaal een nieuw wachtwoord in van minstens zes tekens en klikt tenslotte op ‘Verander mijn wachtwoord’. Nu is je wachtwoord gewijzigd en gebruik je het nieuwe wachtwoord.

Als je je e-mailadres wilt wijzigen, stuur je een e-mail naar info@toelatingsexamen.vlaanderen met de scan van de voor- en achterkant van je identiteitskaart. Dit is nodig om je te identificeren. Wij passen vervolgens je e-mailadres aan. Je ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer je e-mailadres is aangepast.